TAKE GOOD CARE

Dilemma 1: Det står ett par ursöta födelsedagsfat och skålar nere på torktumlaren som måste bytas.
Det är inte så att jag ogillar dom, tvärtom (förälskad i husgeråd. Jo jag tackar),
men både mor och farbror föll för samma ostronformade modell. Samma marinblå nyans.   
Saken är den att faten i sig uppnår ett värde ett par hundra kronor över min nuvarande månadsinkomst
och nu kan jag verkligen inte bestämma mig för det smidigaste transportmedlet ner till stan.
Om jag nu väljer Cresenten finns risken/chansen för en rejäl vurpa och porslinskras i förbannelse.
Volvon är miljöbov, och förresten så finns det aldrig parkeringsplatser i Baggen. 
Dilemma 2: Vitlökssås i alla sin glans. Tandborste och Colgate eller pepparmintspastiller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0