LUNCHFAVORIT OCH STRESSYMPTOM

På ett standardcafé någonstans i Linköping:
Frida och jag slår oss ner för en systerlunch.
Hon väljer en "lyxsallad" och jag en likadan.
Den inbördes byteshandeln mellan tallrikarna är igång innan vi hunnit smaka på käket.
"Om jag får dina soltorkade tomater så kan du ta mina kronärtskockor?" och
"Din ananas ser god ut. Väääldigt god ut. En bit lax kanske?".
Vi sitter där i dryga halvtimmen, diskuterar överskattad mellandagsresa som kräver is i magen och familjerelationer.
Under dessa 30 minuter passerar gång på gång på gång bricka efter bricka efter bricka med Sventon-favoriter.
Rätta mig om jag har fel (jag har rätt. Research) men Fettisdagen inträffar den 16 februari i år,
så varför kryllar då stan redan av alla dessa semlor?
Julpyntet och tomtarna står satan fortfarande framme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0