Thetis gjorde den nyfödde Akilles osårbar genom dopp i floden Styx, men hälen som hon höll i doppades inte

Konstaterat:
Något som jag är helt övertygad om är att
mamma och pappa någon gång under -95 (+/-)
måste ha missat att lära ut ett och annat betydelsefullt kapitel
för min framtida överlevnad.
Jag kan laga mat (med betoning på kan, och betoning på betoning).
Om man vill att de importerade tomaterna (eller vilka tomater som helst)
ska smaka något överhuvudtaget
låter man dom inte ligga i kylskåpet.
Köttfärsås ska puttra länge, reduceras,
och puttra lika länge till.
Hur som helst.
Det missade kapitlet: Jag kan inte laga pannkakor.
Omelett eller sockerkaka - men när smeten ska efterlikna
något jävla mellanting av dessa blir slutresultat defekt
(efterliknar trolldeg och som varit nere i magen och vänt),
men, med en angenäm doft och smak.
Till och med Pippi Långstrump kan steka pannkakor.
Pippi, med en pappa till "negerkung" och med mamma "i himlen".
Föräldralös.
Anar en viss avundsjuka retsamt blåsa mig i nacken.

Kommentarer
Postat av: Anna

Efter år av desperata försök har jag nu övergått till ugnsomeletten, frittatan, denna simpla gudagåva. För en vanlig omelett är fanimig svår att få till. Och jag KAN också laga mat. På riktigt. Typ. Om jag får säga det själv. Eller så.

2009-10-07 @ 22:51:41
URL: http://annalindenbostrom.blogspot.com
Postat av: Hanna

Svar: Tappra och meningslösa försök. Ropa hej om du kommer över den hemliga ingrediensen och magin för att få till dom! Övervägde ugnspannkaka. Men "I ran out of" smet.

2009-10-08 @ 23:25:12
URL: http://alivebutnotamused.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0