01.10.09

A-filen lyste med sin frånvaro
(nåväl. Kylskåpet och fruktkorgen var lika tomma
som vilken ofylld frukostmage som helst för ett par timmar sedan. Eko).
Den närmaste mataffären för oss är Willy's.
Två minuter på cykel. Maximalt.
Dom öppnar klockan 08:00 enligt reklamblad och hemsidor, och inte en sekund tidigare.
I morse konstaterade jag dock att:
Om jag går kvart i är jag där fem i,
löper jag någon minut över åtta dröjer det fem innan de ens öppnar
och om jag, som idag, trampar iväg en minut i åtta får
han (pensionären. Senil. Frågar alltid om vägen till kassan),
hon (mellanstadieeleven. Godisråttan. Överspacklad), och
jag (vrak. Blodsockerfall. Vill ha den där jävla A-filen)
jämt vänta fem extraminuter.
Jag begär inte mycket
men tid är faktiskt pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0