10 SÄTT ATT FIRA


Instruktioner:
1) När du får tid (nu) uppsöker du närmaste florist (förhoppningsvis så är utbudet av snittblommor minst lika bra i Kanada som hos Interflora på St:Larsgatan).
2) Alla goda ting är tre, och gerbera vet jag att du tycker om. Helst neonrosa.
Plocka till dig och bind en bukett. Betala.
3) Nu behöver du nya underkläder. Victora's Secret säger jag. Go! Invändningar undanbedes.
Be expediten att slå in dom (nej tack. Inte julpapper). Betala.
4) Bege dig "hem".
5) Sätt färgklickarna i vatten.
6) Har du dina pennor i närheten? En sax? Bra. Tillverka att kort som du överrumplar med fina ord (det enda kravet jag har är ett det tydligt ska framgå att det här är från mig, till dig).
7) Lägg ditt nyinköpta paket (vars innehåll du i övrigt redan glömt/förträngt) bredvid vasen...
8)...och knyt kortet i en av stjälkarna.
9) Så.
10) Grattis till 19 år K! Eller Congratulerar som vi säger på svengelska.
(Rätt ska vara rätt. Utgifterna tar vi när du kommer hem. Spara kvittona).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0