Det är det där lilla extra som gör det

Dagens negativa laddning: Höll på att bli utan slutbetyg. Av en ren slump (en lärare som först nu, efter cirka två månader, reagerar på att jag inte kommer på lektioner) visar det sig att jag inte har tillräckligt med poäng för att få en komplett gymnasieutbildning. Reslutat? En IV-kurs. Period 3. Å jag riktigt skuttar av glädje, gosar mig i tanken att få stiga upp tidigt på måndagar och spendera fredagseftermiddagarna med Folkungas estetiska anda. Paletter och stativ.

Dagens positiva laddning:
För att kompensera mitt kritiska tillstånd spenderade jag onödiga pengar på Pans Labyrint och Oliver & Gänget. Eller nej, det var inga onödiga pengar, utan precis vad jag behövde. Spanskt som inte liknar "L'auberge espagnol"  och något lättsamt med talande djur i storstad. Vuxet och barnsligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0