Melodifest-i-val

Jag ska inte sticka under stolen med att jag är ett troget melodifestivalsfreak. Glitter och glamour. Musik och gemenskap. Det är så jag genom mina år har följt denna tillställning. Men QUÉ? Vart fan ska det här sluta (med betoning på FAN)?! Idag har vi inte bara fått smaka, utan tilldelats hela jävla tårtan av melodifestivalen. Fem lager, varvat med tårt- och marängbottnar. Sockersöt grädde. Mer grädde. GRÄDDE! En halv burk jordgubbssylt. Två klasar med mosade bananer. Marsánsås. Karameller, sockervadd och allt som heter sötsaker. Dränk denna sockerbomb i silverkulor och bryd toppen med bokstäver i glasyr. Låt mig bokstavera: F.L.O.P.P! Årets hittills första. Och största.

Hur som helst. I år kommer jag inte kunna slita mig från TV'n om fredaskvällarna. Jag kommer inte sitta bänkad för att invänta tonartshöjningar, och inte heller för att betygsätta folks val av kläder. Nej, mina ögon kommer vara fast sästa på Björn Gustafsson. Maah! Grabben, jag smälter!

image16
 

Kommentarer
Postat av: Josefine

BJÖRN

2008-02-10 @ 14:55:40
URL: http://jsefine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0