Running out of gaz.

Mellandagsrea. Fynd. Skräp. Hyster och trängsel. Men nej, jag måste faktiskt hålla hårt i plånkan. Har haft starka funderingar kring dethär med shoppingcelibat. Jag tror det kan vara något för mig. Ett år, minst, utan shopping. Helt fri från kliandet i sätta-sprätt-på-slantarna-fingrarna. 365 dagar. 365 lååånga, och tråkiga, och alldeled, alldeles dystra dagar. Nej, kanske att jag kan sträcka mig till endast secondhandfynd? Inte ett plagg över en 50lapp, eller inte ett inköp över en "100ing". Fast å andra sidan. I LÖÖV Söders alla små smultronställen, och jag mår inte sämre av att inte impulsköpa "nödvändigheter" för hela studiebidraget - samma dag jag får det. Nej, det här kommer inte att gå. Miiiiiissiooooon faaaaiiled. Och jag som inte ens han börja ..

Trots allt så måste jag ha en nyårsutstyrsel. Måste, måste, måste. Får ta den biten imorgon. Och om jag inte finner något - jadå åker allas vår gammla Bettan fram. Min bedårande, uråldriga, blodröda Husqvarna. Risch. Rasch. Voilà! En hemmagjor blåsa. Typiskt värt. 

Leksakshelikoptrar. Smsterror. Dåliga humör. Ett par trasiga jeans. Men ack - det var det värt. 

(Om det för övrigt är någon som har Running out of gas så vore jag dig evigt tacksam om man i sinom tid fick ta del av den. Sicken bra musik! Sicken nostaligkick!) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0