Q & A

1. Hur gammal är du om fem år? 24 år och 9 månader. Det klingade gammalt. 
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Lt. Aldo Raine. 
3. Hur lång är du? 167 cm. Ibland 167,5.
4. Vem ringde du senast? Mamma.
5. Vem ringde dig senast? Mamma.
6. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Är på Harrods".
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Har inte övervunnit telefonskräcken till 100, föredrar sms, som förresten är gratis. Gratis är gott.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda. 
9. När såg du senast din pappa? Torsdags kväll. 
10. Vilken ögonfärg har du? Blå. 
11. När vaknade du i dag? 07:53. 
12. Vilken är din favoritjulsång? Fairytale of New York kanske (som du förresten kan spelas året om)? Eller Förevigt Nu.
13. Var tror du att du befinner dig om tio år? Framtidsplaner. Visioner. Får i dagsläget stressrelaterad magkatarr vid blotta tanken. Hemma bor jag inte. Och jag har inte hund. 
14. Vad skrämde dig om natten som barn? När vi precis flyttat till Skolgatan var det hel klart den återkommande mardrömmen om vargarna i Skönheten och Odjuret. 
15. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Mammas, något kontroversiella, roliga historia. 
16. Hur stor är din säng? 90 och 110. Kanske 85 och 120. Det råder delade meningar. 
17. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.
18. Sover du med eller utan kläder på dig? Boxers från Ullared. 
19. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra när jag somnar. Tre när jag vaknar. 
20. Vilka städer har du bott i? Linköping. 
21. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Ankelstrumpor. 
22. Är du social? När jag vill. 
23. Vilken är din favoritglass? Mjukglass. 
24. Vilken är din favoritefterrätt? Ska utforskas under 2010. Ett löfte?
25. Tycker du om kinamat?
Det är inget jag lagar hemma eller väljer att käkar ute. OK krubb. 
26. Tycker du om kaffe? Att jag tycker om kaffe. Med mjölk. 
27. Vad dricker du till frukost? Ett stort glas vatten och en större mugg med rooibos. 
28. Sover du på någon särskild sida? Vänster. Näsan in mot väggen. 
29. Kan du spela poker? Om du någon gång ska spela poker, och vill vara säker på att vinna, är jag den rätta att utmana.  
30. Känner du någon med samma födelsedagsdatum som dig? Yepp! KLICK. Rock n' roll. Vi har för övrigt samma personnummer som Evert Taube. 
31. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och oförståelig spanska. 
32. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. 
33. Föredrar du havet eller en bassäng? Hav. Svensk kust. 
34. Vad spenderar du helst pengar på? Helst? 
35. Äger du dyrbara smycken? Vilken priskategori? Det närmaste blingbling smyckeskrinet äger är ett pärlhalsband. Har hört att diamanter är en kvinnas bästa vän. Det återstår att se. 
36. Vilket är ditt favoritprogram på teven? Jag tittar inte så mycket på TV, men Anna Skipper går alltid hem. 
37. Sover du med gosedjur? Nej.
38. Vad har du för ringsignal?
Ericssons standard.
39. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Kartonger. Farmor och mamma har sytt det mesta. 
40. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Fåtöljen jag sitter i.  
41. Kan du byta olja på bilen?
Yes! 
42. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Icke. 
43. Läser du dagstidningen? Om jag kommer över den. Men alltid Corren.se och Dn.se.
44. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3. Morgon, middag, kväll. 
45. När var du i kyrkan senast?
Några veckor sen. Domkyrkan är ensamma i stan om att erbjuda kostnadsfritt lån av toalett. 
46. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Hultsfred 2009. Måndag till fredag? Lördag. Minnet sviker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0