I'VE LEARNED THE HARD WAY

Jag har gått och undrat över varför mamma och pappa aldrig har spelat (eller spelar)
gamla vinylskivor med Pink Floyd, Rolling Stones eller Led Zeppelin mellan våra bostadsväggar.
Föräldrar som bli nostalgiska, "Lyssna på det här barn. Lyssna noga". Så.
Gårdagens slutsats: De är för unga för att själva ha upplevt rock and roll.
Med handen på hjärtat, här sitter hon som inte kan säga vilket år Deep Purple slog igenom
(om jag inte Googlar det förstås) men som vid fem års ålder kunde varje textrad i
LeMarcs Little Willie John och Tess.
Hon som visste att Tracy Chapman faktiskt var mer kvinna är testosteron.

Kommentarer
Postat av: Cillan

Älska Little Willie john och Tess.

Älska dig.

2010-02-18 @ 02:53:26
Postat av: Madde

Hahaha, kul att jag också kan texten "Hon bodde på fel sida älven.." utan att ha hört den på riktigt en endaste gång, annat än verision famlijen Wessman i bilen :D Nostalgi!

2010-02-18 @ 17:05:48
Postat av: Hanna

Cillan: På din sida. Puss!



Madde: Haha, jag vet! Kommer du ihåg de snyggt inbeatade "yeahyeahsen"? Nostalig!

2010-02-18 @ 20:01:42
URL: http://alivebutnotamused.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0