TILLBAKABLICK

14-02-2007:
Det var en onsdag, och eftersom att onsdagar infaller mitt i veckan låg jag tidigt i sängen.
Kanske tidigare än vanligt för att dämpa någon form av alla hjärtans dag-ångest.
Klockan var redan en bra bit efter läggdags när det första, andra och tredje sms:et vibrerade i mobilen.
Svar i stil med "Men jag har redan gått och lagt mig".
Rader som "Jag vill träffa dig".
Tankar likt "Jag vill träffa honom också".
Ett dussintal meddelanden senare, fullt påklädd, toner från Times Like These,
flåsandes på pappas herrcykel hade jag smitit ut ur mitt sovrumsfönstret i källaren,
beredd på de eventuella konsekvenserna och utegångsförbudet vid senare tillfälle (de kom aldrig å andra sidan).
Så. Där satt vi sen. En trappa upp.
Du var full, tillräckligt berusad för att somna framför Mio Min Mio,
småkyssas under en filt i en nersutten 3-sits soffa och sakta se hur timmarna tog död på
föreningslokalens samtliga stearinljus.
Det blev sent (väldigt tidigt) när du valde att följa mig hela vägen till dörren,
och jag minns tydligt hur jag skolkade från den första torsdagslektionen
för att välja att dyka upp först till ännu ett värdelöst dubbelpass svensklektion.
Säkerligen två timmar litteraturhistoria eller The Graduate, Mrs. Robinson och lagomsnusk.
Det är svårt att minnas då det enda som rymdes innanför pannbenet var intrycken från en natt som doftade
sött av romans och L'anzas Molding Paste.

Kommentarer
Postat av: Cillan

Spontant är härligt. Kärlek är vackert. Detta låter som en mys alla hjärtans dag för 2 år sedan, kommer ihåg den väl. Min alla hjärtans dag söööög!

Saknar dig, som tusan.

2010-02-15 @ 08:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0