TJUGOFJÄRDE

Hade den här idén om att jag skulle ta mig ner till närmaste bokrea
vid öppning klockan 06:00 i morgon (någon gång måste vara den första).
Dels så behöver jag något nytt att läsa, dels så bjuds det på gratis ostfrallor och obegränsat med kaffe.
Bara tanken av att få armbåga sig fram mellan hungriga kulturtanter, skyhög på koffein,
tappert fightandes för det sista exemplaret av Morbergs superrabatterade kokböcker (önsketänker ynka 29:-)
får mig att faktiskt, ytterligare en gång,
överväga om det kan vara värt ett morgonbesök på Bokia eller Akademibokhandeln.
Det återstår att se.
Om jag självmant vaknar i ottan så är saken biff,
men för tillfället känns det som om inte ens ett tredje världskrig kommer kunna väcka mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0