FROM ANOTHER POINT OF VIEW

I hallen står tre papperskassar till bredden fyllda med
förlagda/bylsiga/döda/urtvättade/orörda
tröjor/underkläder/jeans/klänningar.
Hur jag ska gå till väga för att göra mig av med dessa
är den ständiga frågan jag ställt under dagen.
Bloppis är uteslutet. Hjärta till Hjärta ett bättre alternativ.
Men så slog det mig: Halloween nalkas, och det är bara en tidsfråga innan kvarterets samtliga småmonster
kommer mörda vår ringklockan med "Trick or Treat?".
Om minnet inte sviker brukar deras utstyrslarna, i bästa fall,
bestå av sönderklippta, vita lakan, slängda över huvudena.
(inte allt för skräckinjagande och innovativt. Vad händer med ketchupblod och den gröna sprayhårfärgen?).
Sötsaker kommer de inte hitta här hur eller hur, men efter en kort visit hos Wessmans
blir deras maskeradkläder något läskigare i samma veva som jag blir av med mina resårlösa trosor!
Om de har tur kan de få varsin sockerbit att suga på.
(och förresten så är jag desperat efter röda basplagg. Läs sjukligt desperat. 0707-190659).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0