TORTYR

Alltså.
Det här funkar inte. De senaste 2 veckorna har vårt hyreshus blivit utsatt för något som skulle kunna jämföras med Sveriges svar på Extreme Home Makeover - rivningsfasen. Det byts taktegel. Att byta taktegel innebär en rad olika saker har jag förstått:

1) De som utför själva arbetet (takläggare?) är lata jävlar. Det här innebär att arbetet kommer bli långdraget eftersom att det, minst, två gånger i timmen ska fyllas på med svart termokaffe och småkakor. 25% av arbetet är utfört på ett tak som inte är större än 1/3 fotbollsplan. Hur lång tid det kommer att ta kan grannarna och jag bara spekulera i. Påsk? Låter det rimligt?
2) Oavsett om du vill eller inte är du klarvaken klockan 07.00. Det här har helt klart kommit att påverka mitt morgonhumör. Till det sämre. Vidrigt. Stackars Frida.
3) Privatlivet är lika med noll. Varenda persienn i lägenheten är nerdragen, eller så hänger det badlakan framför fönstren, för att du utan problem ska kunna utföra dina dagliga behov.

Och nej. Jag är ingen bitterfitta. Det enda jag begär är att få skita ifred.
(eh, nu packar jag väskorna och flyr den här staden. Återkommer söndag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0