VAD ÄR ODDSEN?

Vi svänger in på garageuppfarten:

Pappa: Tömmer du brevlådan?
Vi stiger ur bilen och jag sorterar gårdagens reklamblad
från räkningarna som vem som helst skulle blunda för.
Med dåligt samvete slängs alla onödiga tidningar och utskick i sopptunnan.
Jag: Pappa, visste du förresten att vi ska få nytt postnummer?
Pappa: Mhm. Men vi ska se till så att de inte byter vårt.
Jag: Vadå?
Pappa: Ja, men är det inte självklart?
I samma sekund som det byts kommer det gamla dra jackpotten på PostkodLotteriet.

Vidare i köket:

"Grattis till vinsten!" står skrivet över det kuvert som pryds med skålande,
till hälften fyllda, champagneglas.
Pappa (ironisk): Jaha. Vad är det n(uuu)u vi har vunnit?
Vänder mig efter en kökskniv ur den översta kökslådan. Sprättar upp brevet.
Jag: Du. Baloo. 1000 kronor. PostkodLotteriet.


Kommentarer
Postat av: Karin

SKÄMTAR DU??? Så himla värt. Vilket sammanträffande!

2009-11-12 @ 00:32:29
Postat av: Hanna

Sv: Jag vet. Här pratar vi om vardagslycka!

2009-11-15 @ 19:21:57
URL: http://alivebutnotamused.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0