TOOK A CAB AND DON'T REALLY KNOW WHERE I WENT

Kanske har vi fått för oss att taxi är det säkraste färdmedlet hem för oss oskuldsfulla småflickor att ta sig hem, efter att ha förstört fötterna i för trånga skor, på ett dansgolv som alltid kan konsten att spela världelös musik, som alla ändå tycks dansa till? Hm. Det är de banorna jag har tänkt i. Fel banor? För 122 kronor får du nu mera en resa som liknar det körande en exalterad femåring skulle prestera första gången han sätter sig, sockerhög på sockervadd, bakom ratten på Lisebergs radiobilar. Skumpigt, okontrollerat och bara för att det är så jävla häftigt att köra bil.

1) Du vinkar in en bil (gör det sådär NY-snyggt), öppnar passagerardörren och hamnar mitt i något som jag skulle vilja referera till bakis-mat, men som för chauffören säkerligen var kvällsmat. Munnen proppad med pommes och en coke-to-go försöker han få ut sig något i stil med "Vart ska du?". Uppger hållplats och fanskapet... 

2) ...gör en U-sväng på Storgatan och börjar köra åt helt fel håll. 
Frågande: Jaaaahaa? Håller de på och bygger uppe vid Slottet?
Han: Va
Frågande: Ja, eftersom att du kör åt det här hållet (enligt mig en omväg som resulterar i att några extra slantar tickar in för honom). Barhäll ligger ändå åt andra hållet.
Han: Å. Förlåt. Jag uppfattade inte vart du skulle. 
Eh, jaha, o-o-o-kej? Hade han tänkt att släppa av mig i Bestorp kanske? 

3) Gör en ny U-sväng. Fortfarande mitt på Storgatan. Försöker rädda situationen snyggt och räcker över sin transfettsnedkladdade påse. Vill du smaka?

4) Resten av resan överröstas han inte av GPS'n (som mot alla odds ändå inte är igång) utan får lyssna till en desperat tonårsröst som inte vill annat än att komma hem, skicka iväg ett dussin fylle-sms och somna i en iskall dusch.

5) 300 meter till ytterdörr. TVÄRBROMS! En och en halv minuts inväntan på att, varken pensionär eller zebra, utan Mr. Igelkott ska ha en chans att ta sig över vägen. 
Nej. De där 122 kronorna kunde gått till välgörande ändamål. Barnen i Afrika eller fyra mjukglassar med nötkross från B.


I övrigt så var det en mycket fin kväll. Det är dessa tillfällen man måste ta tillvara på. VI kör i kväll igen. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0