HELLO: THIS IS SJ CALLING

Svar: Hej, det är Hanna.
Ms X: Ja hallå. Jag ringer ifrån SJ. Jag söker Lotta.
Svar: Nej tyvärr. Hon är inte hemma.
Ms X: Okej. När kan jag få tag på henne?
Svar: Jadu. Eller alltså (lite ställd över att någon söker mamma. Men så slår det mig). Det här är inte min mobil (i praktiken så är det Daniels). Eller. Det är inte hennes nummer i allafall. Fast (det är ju faktiskt hennes nummer. Stonk). Det jag MENAR är att hon står på det här abonnemanget, men nås på ett annat nummer. Du kanske vill ha det istället?
Ms X: Nej, tack. Jag kan inte ringa något annat nummer. Jag återkommer senare. Ha en bra dag!

Jaha? Tack det samma. Antar jag. Men va?
Vill ha tag på mor - blir erbjuden ett annat nummer - har inte möjligheten att slå det - ber om att få ringa senare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0