FÖRSNACK OCH EFTERSPEL

För ett tag sen spenderade jag 37.50 på en Vecko Revy. Alla hästar har inte varit hemma, och det var först för någon timma sen det snikiga Rosing-omslaget uppenbarade sig mellan en handbok i ledarskap och mitt julklappsexemplar av The Tales of Beedle the Bard. Hur som haver. Varför jag ens slängde mina slantar på 80 sidor tonårskris-trams är en fråga i sig. Det var varken för super-duper-mega-hyper-ULTRA-bra (QUÄ?) trendfynd (kom ihåg att inget koster ett öre över hunkan), och inte heller för de nio sätten du får lära dig att manipulera en man (typ som att "bjuda på köttbullar" eller se till att "välja sina tillfällen"). Nej. "STORT Årsastro" - det är sånt jag faller för. Min Framtid. Det kommande året. Nedskrivet. Förutbestämt Inget krångel. Det är såhär det kommer bli. Skrivet i stjärnorna. Vad jag inte riktigt observerade i stundens hetta, inne på OKQ8, var underrubriken. "Så blir ditt sexliv 2009 - exklusivt månadsschema". Hrmf. Nyfiken som jag är kunde jag trots allt inte hålla mina fingrar borta. Aktuellt - Sidan 37 - Stort Astrospecial - Fiskarna. Och så dödsstöten. En femlitershink med iskallt vatten över huvudet. " Räkna med dramatik och turbulens". Tidningen hamnade i Pappers Pelle.

Och nu sitter jag här med VR's hemsida på en "new tab" å finner detta. "10 nyårslöften du aaaaldrig kan hålla".
10 påståenden. 10 svar på tal.
1) Aldrig mer äta godis. Jag har inte ätit godis sen vintern 2005. Går att hålla.
2) Spara 300 kronor i månaden. Har gjort tappra försök, men nej, jag säger som pappa "Pengar är som koskit. De blir inte värd något förrens man sprider de". Vis man. Det går att hålla, men i mitt fall räcker den överbelastade spargrisen. 
3) Sluta skicka fylle-sms. Senast för någon vecka sedan lyckades jag formulera ett riktigt fint sådant. Det handlade om att det fanns värme att hämta på "Sparvgatan 3, nyckeln ligger under trappen. Första rummet till vänster". Dock så lyckades meddelandet komma på villovägar. Ingen värme för mig inte. Kan endast leka med tanken. Tänk om jag hade fått iväg till dess rätta mottagare istället för 118 100. Vilsna singel-hjärtan. Går inte att hålla.
4) Börja motionera regelbundet. Regelbundet. Till skolan. Från skolan. These boots are made for walkin, baby. Går att hålla. 
5) Cykla överallt. Funkar alltid. Jag menar, det är billigare än taxi och det går snabbare än att ta 1:an. Går att hålla.
6) Bara bli kär i "snälla" killar. Haha! VA? Ha. Ha. Ha. Vad ska jag säga?
7) Sova minst åtta timmar. Min säng är min fristad, och ja, åtta timmar minst. Helst nio. Tio. Går att hålla.
8) Bara bära foträtta skor vid utgång. Nix. Att vakna på morgonen och känna att det svider hela vägen upp i röven, för att man just valde de mest missanpassade skorna under natten, det, det är GULD. Går inte alla hålla.
9) Skrota TV'n. Ja, om undantag får göras. Gossip Girl. Typ. Går inte att hålla.
10) Inga fler löften. Invecklat skit. Håll dina löften. Gör det inte till ett löfte om du redan innan vet med dig att det inte lär förbli så. Klart som korvspad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0