BICYCLE RIDE

Minnet svek mig idag.
Ståendes på Klostergatan.
Pappa på andra sidan luren.
Bölandes försöker jag få fram att åket är borta,
eller att den inte står där jag lämnade den senast.
Röda Racet.
Mindre än ett år gammal.
Sannerligen inte mer än 40 tur- och returresor trampade.
Och råga på allt så är den inte min.
Sönderspacklad á la Alice Cooper (det där med "gråt inte över en kille - i mitt fall en cykel -, tänk på mascaran" kan dra åt helvete), ser jag timme ut och timme in försvinna förbi framför ögonen.
Avbetalning.
50 timmars obetalt kneg.
F.U.B.A.R!

Historien slutar dock lyckligt.
Efter en omgång stryk och ett kramkalas hittade vi lillen.
Parkerad på en parallellgata.
Host.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0