THIS SWEET LOVÉ

Hemma.
Allt är som vanligt.
Lägger beslag på en ny metallicblå Pepsodent-tandborste med tungskrapa,
fastnar framför en, fem, elva, spelvärda låtar och frigör händerna från skaftet för att skriva ett dussin rader.
Sekunder blir till minuter och om ett tag kommer jag komma på mig själv med att förberedelserna inför läggdags startade för en och en halv timma sen.
Jag hade inte för avsikt att tugga sönder stråna på huvudet, men har gjort det ändå.
I morgon väljer jag en ny borste.
Kanske är den grön eller av annat fabrikat, det spelar ingen roll.
Dess livslängd kommer inte sträcka sig längre än dagens.
Tro mig - allt är precis som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0