Mostersmelodifestivalmyspys

Idag - i afton - på bästa sändningstid. Schlagerfestivalen där allt utom schlager hyllas! Är det inte magnifikt? Ännu ett tillfälle att få klä sig á la discokula, kasta popcorn av all uppståndelse och supa sig redlös på rödvin (det sistnämnda får dock stå för mina nära besläktade. Jag håller mig till vatten. Ikväll). Jag kommer sitta klistrad. Mamma, syster och Daniel kommer sitta klistrade. Moster, moroten och kusinerna likaså. Det är vi och resten av Europa. För den slutsattsen har jag dragit sen lång tid tillbaka - vi är nog en av de fåtal familjer som håller fast vid det här med traditioner. Och Melodifestival, det mina vänner, det är tradition.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0