Weather report från köksavdelningen i Barhäll

Måtte' det bli exemplariskt väder imorgon. Detta måste undersökas.

Det här med orkanvindar, underkylt regn och högtryck kan jag förstå mig på. Men att försöka avläsa en helt vanlig prognos från Sveriges Meteorologiska och Hydrologiska Institut är för mig obegripligt. Onsdag, 12.00- 18.00. Södra Sverige, mellan tolv och sexton grader. ZOOM. Östergötland, samma tidpunkt, samma temperatur. Detta tycks säkert inte vara svårt att förstå, och det är det inte heller. Men det är nu, det är nu det icke går ihop sig. Onsdag, Östergötland, 18.00 - 06.00 - Nederbörd. Hur ska detta tolkas:
Om det är regnmoln över Åtvidaberg, Söderköping och Finspångvid dessa tidpunkter, men inte över Linköping - betyder det i själva verket, undermedvetet, mellan raderna, att det kommer komma ett par skurar över staden imorgon? Eller skulle det vara illustrarade moln, över just Linköping, i så fall? Jag blir inte klokare. Och nu måste jag nästan sova. Jag svammlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0